wtorek, 11 listopada 2014

Ravioli con ricotta e spinaci

Ravioli to typowa potrawa kuchni włoskiej, to rodzaj pierożków wypełniany w zależności od przepisów lokalnych i rodzinnych różnymi nadzieniami, m.in. serami (ricotta, mascarpone, parmezan, fontina, caprino, gorgonzola, toma, casteirnagno), mięsem, rybami, warzywami, owocami (świeżymi i suszonymi). 
Tradycyjnie ravioli ze względu na swój elegancki kształt i bukiet smakowy serwowane było na uroczystościach i specjalnych okazjach. Sekret smaku ravioli tkwi w nadzieniu, które można przygotowywać na wiele różnorodnych sposobów. Stąd też szeroka gama przepisów kulinarnych ich przygotowania, np. ravioli ai fiori di zucca, ravioli burro e salvia, ravioli alla milanese, ravioli con salssiccia, ravioli di carne, ravioli con vongole e spinaci.Ravioli należą do potraw pożywnych (100 gr ravioli to 350 kalori). Sytość potrawa zawdzięcza klasycznej bazie ravioli, a mianowicie pasta fresca (czyli świeże ciasto jajeczne).

Przepis na ravioli con ricotta e spinaci:
Nadzienie: 300 GR RICOTTY (można kupić w MAKRO CASH, LIDLU, BIEDRONCE), 100 GR LISTKÓW SZPINAKU, 5 ŁYŻEK STARTEGO PARMEZANU, GAŁKA MUSZTARDOWA, SÓL, 1 ŻÓŁTKO.

Szpinak ugotować, odcedzić, wycisnąć dobrze, zmiksować i podsmażyć leciutko na maśle, aby woda w całości wyparowała. Po ostygnięciu warzywa dodać ricotta,parmezan, sól i trochę startej gałki muszkatołowej i dodać żółko, wszystko dobrze wymieszać. Włożyć do lodówki.
W międzyczasie przygotować ciasto do ravioli (dla 6 osób: 3 jaja, 400 gr mąki, woda (ewentualnie oliwa), sól. Ciasto po odpowiednim wyrobieniu, odstawiamy aby “wypoczęło”, po odczekaniu godziny rozwałkujemy na dwa prostokątne listki.
Kładziemy pierwszy listek, następnie nadzienie w odległości zapewniającej możliwość wycięcia ravioli w formie prostokątów bądź kwadratów (patrz poniżej zdjęcia) i kładziemy drugi listek. Wycinamy formę ravioli nożykiem do ravioli. Wrzucamy do osolnej gotującej wody. Jak wypłyną są gotowe do spożycia. Można podawać z parmezanem, sosem pomidorowym, szałwią z masłem. Buon appetito:)

1.6image
zdjęcia biznesowe i fotografia korporacyjna
zdjęcia biznesowe i fotografia korporacyjna

zdjęcia biznesowe i fotografia korporacyjnazdjęcia biznesowe i fotografia korporacyjna
zdjęcia biznesowe i fotografia korporacyjna

1.6image

Ravioli może być podawane też w zupie bądź z mięsem. Wybór zależy od nadzienia, osobiście uważam, iż pysznie smakują z ragu.
Zapraszamy do Villa Świerkowa Dolina na warsztaty kulinarne, podczas których nauczycie się przygotowywać ravioli, które swym smakiem kuszą podniebienie każdego smakosza! https://swierkowadolina.wordpress.com/kulinaria/.

11 komentarzy:

  1. Pyszne są, niepowtarzalny smak tylko u Was :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Aguś zapraszamy ponownie:) do miłego

      Usuń
  2. Włoskie smaki to uwielbiam, narpobiłaś mi smaka :))
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oj tak kuchnia włoska jest pycha:) miłego weekendu

      Usuń
  3. Ale super pomysł z tym listkiem! Mi to się wydaje zawsze takie proste, jak ktoś pokazuje,ja mi Tato pokazuje też. I mam te wszystkie przyrządy, maszynki, wałki i nawet mąkę włoską, a potem bałagan, mąka wszędzie, a ja przez kilka godzin lepię kilka pierożków :( albo nie mam talentu, albo potrzebuję prawdziwych warsztatów, jak u Was, bo włoską kuchnię uwielbiam! Tylko porcja jak dla mnie to za mała, ja z 5 razy tyle poproszę :))) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj jak sobie przypomnę mój pierwszy makaron to uśmiech na twarzy pojawia mi się:) w razie czego pytaj na emaila zawsze postaram sie pomóc:)

      Usuń
  4. Ale świetne! Od kąd w lidlu kupiłam książkę z przepisami z makaronami przynajmniej 3 razy w tygodniu jej używam mmmmniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonały pomysł z własnymi makaronami :) pozdrawiam cieplutko w razie czego śmiało pytaj:)

      Usuń
  5. Ilekroć tu zaglądam, dopada mnie poczucie że jestem nieudolna kulinarnie.
    Kusicie ...okolice piękne, warsztaty ciekawe...może kiedyś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki, aby Mikołaj podarował warsztaty kulinarne u nas:) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmm pysznie! Moje ulubione ze szpinakiem i gorgonzolą:)
    ściskamy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy, za każdy pozostawiony komentarz, dzięki Wam wiemy po co istniejemy:)